Nejčastější otázky
Proč již v tomto věku trénujeme 3x týdně? |
Děti začínají procházet tzv. senzitivním obdobím (senzitivní znamená v překladu citlivé) Děti mají v tomto věku nejlepší předpoklady pro určitou činnost, její naučení a osvojení. Trénink pohybových schopností a dovedností je vysoce efektivní. |
Proč pro nás v tomto věku není důležitý výsledek? |
Vše souvisí s postupným vývojem dětí. Nejdříve naučíme děti ovládat míč, kličkovat, přihrát a zpracovat a poté až zakončovat, což zatím spousta trenérů okolních družstev nedělá a díky honbě za výsledkem obrátí tuto vývojovou řadu a zakončování nebo dokonce taktiku a kombinace nadřadí všemu ostatnímu. Docílí tím sice krátkodobého momentálního úspěchu, poplacávání po zádech od rodičů, ale po pár letech dojdou k nemilému zjištění, že jejich svěřenci sice umí zakončit, ale k zakončení se nedostanou, protože jejich svěřenci neumí obejít protihráče. |
Proč dětem neradíme, kdy udělat kličku a kdy přihrát? |
Chceme děti opravdu naučit hrát fotbal, rozvíjet jejich herní myšlení a snažit se vychovat tvořivé fotbalisty a ne jen bezmyšlenkovitě opakující a povely plnící chlapce, kteří by bez rad trenérů nebo rodičů nebyli schopni na hřišti nic fotbalově vymyslet. |
Chceme dávat góly? |
Nastavili jsme systém tak, že u nejmenších dětí počítáme počet úspěšných kliček a ne gólů. |
Koučování a koučování. |
Určitě jste někdy chtěli po svém dítěti nakreslit obrázek. Může to probíhat tak, že … o řeknete dítěti, ať si vezme modrou pastelku, udělá krátkou čáru, poté ať udělá delší čáru sem, nato ať udělá hnědou pastelkou čtvereček a černou pastelkou čtyři čárky jinde. o dítěti ukážete, jak obrázek nakreslit a pak jej necháte, aby se o to pokusilo samostatně. My jsme se ztotožnili stejně jako španělská a holandská fotbalová škola s učením se řízeným objevováním a třetí možnost je pro nás ta správná, proto od nás neuslyšíte rady typu: nahraj dopředu, přihraj raději brankáři, odkopni, přeruš, vystřel, nekličkuj. |
Co tedy při utkáních můžu na dítě volat? |
Dítě od vás čeká na podporu a pochvalu, kterou určitě zvládnete i po utkání a vždy se najde něco, za co svoji ratolest můžete pochválit, ať už za odvahu samostatně něco provést, zvednutou hlavu a vlastní řešení, které třeba nedopadlo dobře, protože dítě zapomnělo zrychlit po kličce nebo zpevnit nohu při přihrávce. Počítejte s tím, že ve svém věku bude chybovat a často. |
Proč proboha hrají děti na branky obrácené proti sobě? |
Z hlediska postupného fotbalového vývoje chceme, aby se děti naučily fotbalové činnosti, které mají jednoznačnou přednost před zakončením tzn. vedení míče a řešení situace 1:1 nebo 2:2. Což tato cvičení splňují, protože děti musí míč téměř dovést do branky a zároveň se nám snižují časové prodlevy zakopnutých balonů, protože jakékoliv netrefení branky umožňuje rychlejší skórování do branky druhé. |
Proč mít vlastní míč? |
Děti jednoduché dostávají domácí úkoly, které by bez míče nezvládly. |
Co je třeba udělat proto, aby dítě hrálo utkání? |
Utkání může hrát pouze registrovaný hráč FAČR (člen fotbalové asociace České republiky), abyste se tímto hráčem stali, musíte se stát nejprve členem FAČR tj. vyplnit papírovou nebo elektronickou žádost a zaplatit členský roční poplatek této asociaci a členský roční poplatek svému oddílu (100,- Kč se platí ročně FAČRu a 30,- Kč se platí ročně FK) Fotbalová asociace po přijetí žádosti a když dojdou peníze na její účet přidělí novému členovi jedinečné číslo takzvané ID, které je potřeba do žádosti o registraci hráče. Vyplněnou žádost o registraci společně s fotografií předáte administrátorovi klubu (p. Osvald, p. Vyrobik) . Oba formuláře získáte zde 1) žádost o členství FAČR |